Two Point Hospital (PC)




Two Point Hospital-menu

Items:Spelconcepten:Speeltips:
Ieder zichzelf respecterend Muziekfestival heeft Medische zorg voor de fuifbeesten.

Mudbury Festival

Nodige Uitbreidingsset: Culture Shock
Vrijspelen door: 1 ster behalen in Plywood Studios

Wel, hier is het dan... het Ziekenhuis dat ik meerdere keren opnieuw heb moeten starten, qua moeilijkheid te vergelijken met Duckworth-Upon-Bilge en Rotting Hill, misschien zelfs nog moeilijker. Mudbury Festival werkt met "Golven" van Patiënten: de Patiënten komen allemaal tegelijk naar je Ziekenhuis, en je moet de huidige Golf opnieuw blijven spelen, net zolang tot je de Doelen van die Golf gehaald hebt. Extra Percelen kopen is hier onnodig, want het terrein breidt zich automatisch uit na het volbrengen van de Golven 3, 6, 9 en 12.

Vele Golven spelen eigenlijk nog schappelijk, maar anderen zullen je met verstomming doen staan, en je opzadelen met onverwachte en aparte doelstellingen. Wees niet bang om af en toe Kamers te verplaatsen! Je hebt hier weinig Ruimte, wat voor mij inhield dat ik Receptiebureaus moest gebruiken, ook al was een Receptie-Kamer wellicht beter geweest...
We zullen de belangrijkste Golven hier nader bekijken:
  • Golf 1: bij de start van dit Ziekenhuis word je meteen met enkele problemen geconfronteerd. Je moet namelijk meteen een Ward én een Fracture Ward bouwen - twee grote Kamers op een klein terrein! Kies goed waar je ze neerzet.
    Zodra het spel begint, zet je de boel best in Pauze, en plaats je zo je Personeelsfaciliteiten (Marketing-kantoor, Onderzoekslabo en Opleidingskamer). Probeer drie Onderzoekers aan te nemen: je zal het Geld hard nodig hebben!
    Laatste tip: let op met je Fracture Ward. Het is bij mij al enkele keren gebeurd dat de Plaster Caster buggy was en de Patiënten niet verwerkte. Als dat gebeurt, verplaats de Plaster Caster dan.
  • In de volgende Golven komen de Patiënten voor Ward en Fracture Ward, daarna ook voor de Pharmacy, Injection Room en De-Lux Clinic.
  • Golf 4: aan het begin van deze Golf wordt de Wash Pit-Kamer vrijgespeeld. Je zal hem meteen nodig hebben.
  • Golf 6: dit is de eerste "venijnige" Golf: honderd Patiënten, allemaal met Misdewiener, en je moet er minstens 42 genezen! Deze Golf vereist wat voorbereiding. Om te beginnen zullen de Dokters de Patiënten vooral naar General Diagnosis en Cardiology sturen. Ik had al drie Diagnosekamers (de Fluid Analysis-Kamer had ik ook al gebouwd), vier GP's Offices en vier Pharmacy-Kamers. Mijn Dokters hadden elk twee GP-Opleidingen en mijn Diagnoseverplegers hadden drie Diagnose-Opleidingen. De Diagnosemachines waren twee keer geupgraded; de Drug Mixers hadden elke één upgrade. Extra Verplegers aannemen is eigenlijk alleen nodig als je huidige aantal Verplegers niet genoeg is.
  • Golf 7 vereist veel investeringen: Pest Control, Danger Zone, DNA-Lab en Marketingkantoor zullen nodig zijn om de Patiënten te kunnen verwerken en de Doelen te halen.
  • Golf 8 vereist weer wat voorbereiding. Je krijgt hier 80 Patiënten op je dak - 40 met Stunt Trouble en 40 met Soiled Self. Je moet van elke Aandoening minstens 20 Patiënten genezen. Ik had twee Danger Zones en twee Wash Pits, met drie Personeelsleden voor elke Aandoening. Probeer ook hier het Personeel dat je al hebt, te gebruiken. Hoe meer Treatment-promoties je Personeel heeft, hoe beter!
  • Golf 11 is belangrijk, in die zin dat je hier de kans krijgt om je Kapitaal flink aan te vullen. De 30 Patiënten betalen voor alles namelijk *tiendubbel*! De Doelen: genereer 1000 Onderzoekspunten, en upgrade 3 Machines. Een goede raad: speel deze Golf minstens twee tot drie keer. Je zal het Geld immers in latere Golven goed kunnen gebruiken.
  • Golf 12 zadelt je op met 100 Patiënten, waarvan het grote merendeel Banging Headache heeft. Je moet 30 Banging Headache-Patiënten genezen en 8 Personeelsopleidingen doen. Bouw best twee Injection Rooms. Gelet op het hoge benodigde aantal Personeelsopleidingen probeer je deze Golf best in één keer uit te spelen.
  • Golf 14: hier moet je zelfs nog méér Personeel opleiden (15 in totaal) en dat kan weleens te veel zijn. Als alle Patiënten bijna verwerkt zijn en je opmerkt dat je het nodige aantal opleidingen niet zal halen, moet je de Patiëntenverwerking wat tegenhouden. Hoe je dat doet? Als je merkt dat de behandelende Dokter of Verpleger naar de laatste Patiënten gaat, klik dan op deze Dokter/Verpleger en stuur hem/haar op pauze (klik op het icoontje met de krant). Is de pauze afgelopen? Herhaal deze werkwijze dan. Zo heb je genoeg tijd om je Opleidingen af te werken - vooropgesteld dat de Patiënt ondertussen niet sterft of naar een ander Ziekenhuis gaat.
  • Golf 18: het venijn zit in de staart. Je krijgt 140 Patiënten. Je Doelen: een Reputatie van 95 procent, en 45 Soiled Self-Patiënten genezen. Die hoge Reputatie heb je waarschijnlijk al, zodat je je hier moet concentreren op de Soiled Self-Patiënten. Opnieuw heb je hier wat voorbereiding nodig. Ik had 6 GP's Offices, 2 General Diagnosis-Kamers (met in totaal 3 Verplegers daarvoor), en 3 Wash Pits. Aangezien Patiënten met Soiled Self van nature trager stappen, moet je ze hier wat helpen en ze manueel doorsturen naar Behandeling zodra de graad van Diagnosestelling het toelaat. Last but not least: je Geldvoorraad zal hier gegarandeerd flink achteruitgaan!
Gefeliciteerd, je hebt één van de meest ambetante Ziekenhuizen uit het hele spel uitgespeeld!
Doelen en Beloningen

Aantal sterrenDoelenBeloningen
1Speel Golf 6 uit
2Speel Golf 12 uit
  • Geld: 20 000
  • 150 Kudosh
  • Slippery Sign
3Speel Golf 18 uit
  • Geld: 30 000
  • 200 Kudosh
  • Speaker Stack
  • 1 ster:
    • Speel Golf 6 uit

  • Beloningen:

  • 2 sterren:
    • Speel Golf 12 uit

  • Beloningen:
    • Geld: 20 000
    • 150 Kudosh
    • Slippery Sign

  • 3 sterren:
    • Speel Golf 18 uit

  • Beloningen:
    • Geld: 30 000
    • 200 Kudosh
    • Speaker Stack

Plywood Studios
Terug naar de Locaties-site
Fitzpocket Academy