Two Point Hospital (PC)




Two Point Hospital-menu

Items:Spelconcepten:Speeltips:
Deze Patiënte heeft een volledige Diagnose.

Patiëntenverwerking


Wij in Two Point County verwerken Patiënten zowat aan de lopende band. Van Uw Diagnose tot Uw Behandeling volgt U een aantal stappen: gesprek bij de Dokter, Diagnose bij de Verplegers, Behandeling bij de Dokter of de Verpleger (hangt ervan af wat ons het meest oplevert), teraardbestelling door de Doodgraver - Tijd is Geld, en wij houden de tijd tussen de verschillende stappen graag kort, temeer daar de stappen zelf flink wat tijd in beslag nemen (en als U niet weet wat dit inhoudt, bent U nog nooit in een Ziekenhuis geweest). Dus: snel snel snel eten, naar het Toilet gaan en slapen - U moet op tijd zijn voor alles! Dan is er tenminste íemand op tijd...

Als Ziekenhuisdirecteur is jouw doel: zo snel en zo goed mogelijk alle Patiënten verwerken: inschrijven, Diagnose stellen, en natuurlijk ook Behandelen. Hoe sneller je dat kan, hoe meer je Ziekenhuis zal opbrengen. En laat ons duidelijk zijn: je kan niet eeuwig wachten om een Patiënt te behandelen. Een Patiënt heeft immers twee belangrijke statistieken: Gezondheid en Geluk.

Gezondheid
De Gezondheid van een Patiënt gaat langzaam achteruit met de tijd (logisch, dat is ook de reden waarom ze naar het Ziekenhuis komen) en uiteindelijk is *iedere* Aandoening dodelijk. Je wil dus je Patiënt verwerken vóór hij/zij doodvalt in je Ziekenhuis (vreemd genoeg doet dat afbreuk aan je Reputatie ;-) Je kan de Gezondheid van een Patiënt met kleine beetjes verhogen (bijvoorbeeld door sommige Drankautomaten te plaatsen) maar uiteindelijk is een succesvolle Behandeling de beste manier om de Gezondheid te verhogen. Deze tips kunnen helpen om Patiënten snel te diagnosticeren en te behandelen:
  • Iedere Patiënt begint bij de Receptie en gaat dan naar een GP's Office. Van daaruit gaat hij/zij, als de Dokter geen volledige Diagnose kan stellen, naar een Diagnosekamer. Dan gaat hij/zij terug naar een GP's Office. Dat herhaalt zich, tot de Dokter een volledige Diagnose heeft, en vanaf dat moment kan de Patiënt naar de juiste Behandelkamer. Het is dus belangrijk, dat de Patiënt niet te veel moet lopen tussen Inschrijving, Diagnose en Behandeling. Een goede Hospitaal-layout is dan ook onontbeerlijk. In de praktijk: plaats je Receptie in het gebouw waarmee je het Ziekenhuis begint, en combineer Diagnosekamers met GP's Offices; de Behandelkamers kan je apart bouwen. Als je Patiënten continu heen en weer moeten lopen tussen verschillende Percelen, dan ben je "niet goed bezig". Aarzel niet, Kamers te verplaatsen als je nieuwe Percelen koopt.
  • Leid je Personeel op als je er het Geld voor hebt. Zo leren ze betere Diagnoses te stellen, en moet je Patiënt minder Diagnose-Kamers bezoeken.
  • Upgrade je Machines (ook weer: als je er het Geld voor hebt), zodat ze betere Diagnoses opleveren.
  • Als je wil, kan je enkele stappen overslaan, en je Patiënt bij een hoog Diagnoseniveau meteen manueel naar Behandeling sturen (ook al staat de Diagnose niet volledig vast). Echter: hoe hoger de Diagnosegraad, hoe zekerder je bent van een succesvolle Behandeling. Gebruik dit dus enkel als het aantal Patiënten oploopt.
    Opmerking: een Behandelingszekerheid van 100 procent bestaat niet. Niet in Two Point Hospital, en niet in Het Ware Leven.
  • Voor de Behandeling van de Patiënt gelden dezelfde regels: leid je Personeel op en upgrade je Machines. Hoe meer Patiënten je succesvol behandelt, hoe hoger je Reputatie, en hoe meer Patiënten er naar je Ziekenhuis komen. Zorg dus, dat je die extra toestroom de baas kan. Waarschijnlijk moet je dan meer Kamers bouwen en meer Personeel in dienst nemen.
  • Zorg voor een goed klimaat. Als het in het Ziekenhuis te warm of te koud is, gaat de Gezondheid nog sneller achteruit!
Geluk
Iedere Patiënt is al dan niet gelukkig. Ook het Geluk neemt af met de tijd, en als het op nul komt te staan, vertrekt de Patiënt naar een ander Ziekenhuis. Geen Geld meer, en bovendien gaat je Reputatie achteruit. Maar je kan dit voorkomen:
  • De meest voor de hand liggende manier is, je Patiënten wat Ontspanning te bieden. Plaats Arcade Machines (of andere Automaten) en Voedsel- en Drankautomaten.
  • Verhoog het Niveau van je Diagnosekamers en GP's Offices. Een hoger Niveau maakt Patiënten gelukkig.
  • Zorg vooral, dat de Patiënten al zittend kunnen wachten (plaats Zitbanken). Als ze staande moeten wachten, zakt hun Geluk nog sneller.
Als je bij je Patiënten hun Geluk en Gezondheid op peil kan houden tot ze de Behandelkamer binnengaan, komt alles wel in orde.


Terug naar de Two Point Hospital-portaalsite