Two Point Hospital (PC)




Two Point Hospital-menu

Items:Spelconcepten:Speeltips:
Clockwise-above-Thyme brengt wat uitdagingen in het spel.

Clockwise-above-Thyme

Nodige Uitbreidingsset: a Stitch in Time
Vrijspelen door: 1 ster behalen in Clockwise-before-Thyme en 1 ster behalen in Sweaty Palms

Het laatste Ziekenhuis uit het a Stitch in Time-pakket heeft ook een prachtig Speelveld, maar vooral een hogere moeilijkheidsgraad dan de twee vorige.
Wat er zo moeilijk is? Wel, de Aandoeningen verschijnen hier snel achter elkaar. Aangezien vele Aandoeningen elk een andere Behandelkamer vereisen en je beginbudget per definitie eindig is, is "meevolgen" hier quasi onmogelijk: je moét gewoon de meeste Patiënten weer wegsturen wegens gebrek aan poen voor de nodige Percelen en Kamers, wat je Reputatie flink kan doen kelderen. Een Marketingkantoor is hier dan ook een must, temeer omdat je voor je tweede ster een Reputatie van 80 % nodig hebt.
Een eindig budget? Jazeker. Voor mijn laatste play-through had ik mezelf voorbereid: in het vorige Ziekenhuis had ik liefst vier Onderzoeksprojecten gestart, en ze op pauze gezet vooraleer ik dit Ziekenhuis begon. Bij de start van Clockwise-above-Thyme kreeg ik achtereenvolgens kapitaalinjecties van 20 000 (General Research), 35 000 (Roderick's Plot hole), 45 000 (Cheesier Gubbins) en 50 000 (Time Travel), dus in totaal een boost van 150 000 pegels! Dacht je dat ik daarmee uit de problemen was? Vergeet het maar. De nodige Kamers en Percelen vereisen véél meer Geld (al moet ik hier eerlijkheidshalve aan toevoegen dat ik wat moeite had om goed Personeel te vinden, wat de boel natuurlijk ook vertraagde).

Hoe begin je in 's hemelsnaam aan dit Ziekenhuis? Je Hoofdgebouw heeft een nogal aparte vorm. Je kan er desondanks je Personeelsfaciliteiten in kwijt (Marketing, Onderzoekslab en Opleidingsklas), net als je Onthaal en de Speed Dating (vrijgespeeld aan het begin van dit Ziekenhuis). Daarna zal je merken dat je nog enkele gaatjes overhoudt. Deze kan je gebruiken voor kleine Behandelkamers als de Pharmacy, De-Lux Clinic, Psychiatry en Injection Room.
Eén Time Portal is al aanwezig bij de start. Een goede raad: hou het bij dat ene Portaal, en plaats er geen andere bij. Ze kosten duur (10 000 per Portaal) en verhogen de druk op je Hospitaal. Eén Portaal was voor mij genoeg om drie sterren te halen.
De Patiënten komen in den beginne voor de Pharmacy, Ward, Injection Room, Fracture Ward, De-Lux Clinic, Psychiatry en het DNA Lab.

Let op voor een bug in de Speed Dating-Kamer: het is bij mij al gebeurd dat de Kamer "stil viel": de Assistent bleeft maar aan het bedieningspaneel frunniken zonder dat de Patiënt effectief weggestuurd werd. Als dat gebeurt, kan je de zaak redden door de Yesterizer of de Assistent eens op te pakken en weer neer te zetten.

Monetaire hulp krijg je natuurlijk van je Onderzoek. Drie Onderzoekers spelen hier vlot en zullen je helpen om de eindjes aan elkaar te knopen. Ook krijg je hier Trimester-uitdagingen van Captain Yesterday. Je moet dan een bepaald aantal, en een bepaald percentage aan Patiënten-uit-een-Time Portal genezen. De catch zit 'm in het feit dat het trimesteriële uitdagingen zijn, en het resultaat enkel afhangt van de situatie aan het einde van de driemaandelijkse periode.

Nog enkele tips voor een vlotte Patiëntendoorstroming: aangezien de Patiënten dikwijls van het ene naar het andere Perceel moeten lopen, speelt de Energy Drinks Machine hier goed. Verder geldt hier de bekende strategie: upgrade eerst je Diagnosemachines en train eerst je Diagnosepersoneel. Ergo: het is mogelijk om drie sterren te halen zonder ook maar één Behandelmachine te upgraden (ik heb het gekund in mijn laatste play-through)! Desondanks mag je ze natuurlijk upgraden als je moeite hebt om aan een Genezingspercentage van 80 percent te raken.
In dit Ziekenhuis zal je veel Patiënten voor de Psychiatry zien verschijnen. Ik heb het Ziekenhuis kunnen uitspelen met slechts één Psychiatry-Kamer, maar voor het gemak kan je een tweede Psychiatry overwegen.

Doelen en Beloningen

Aantal sterrenDoelenBeloningen
1
  • Geld: 10 000
  • 100 Kudosh
  • Artificial Intelligence Hologram
2
  • Leid 2 Assistenten op in Yesterization II
  • Reputatie: 80 %
  • Stuur 60 Patiënten (uit vroegere tijdperken) terug naar hun eigen tijd met de Yesterizer
  • Geld: 20 000
  • 150 Kudosh
  • Nonlinear Wall Clock
  • Map of Time
3
  • Leid 3 Assistenten op in Yesterization III
  • Vermaak 999 Patiënten
  • Stuur 75 Patiënten (uit vroegere tijdperken) terug naar hun eigen tijd met de Yesterizer
  • Geld: 30 000
  • 200 Kudosh
  • Old Time Machine
  • 1 ster:

  • Beloningen:
    • Geld: 10 000
    • 100 Kudosh
    • Artificial Intelligence Hologram

  • 2 sterren:
    • Leid 2 Assistenten op in Yesterization II
    • Reputatie: 80 %
    • Stuur 60 Patiënten (uit vroegere tijdperken) terug naar hun eigen tijd met de Yesterizer

  • Beloningen:
    • Geld: 20 000
    • 150 Kudosh
    • Nonlinear Wall Clock
    • Map of Time

  • 3 sterren:
    • Leid 3 Assistenten op in Yesterization III
    • Vermaak 999 Patiënten
    • Stuur 75 Patiënten (uit vroegere tijdperken) terug naar hun eigen tijd met de Yesterizer

  • Beloningen:
    • Geld: 30 000
    • 200 Kudosh
    • Old Time Machine

Clockwise-before-Thyme
Terug naar de Locaties-site
Ailing