Planet Coaster (PC)




Planet Coaster-menu

Items:Spelconcepten:Speeltips:
De hotelfoyer in het midden, met links een standaardkamer en rechts een luxekamer.

Hotel

  • Bouwkost:
    • Foyer: 200,00
    • Standaardkamer: 30,00
    • Luxekamer: 50,00

  • Onderhoudskost: afhankelijk van je eigen instellingen

Hotels in Planet Coaster maakten hun opwachting in de update van 27 maart 2018. Op het eerste zicht hebben de Hotelobjecten weinig weg van een écht Hotel, maar met een flinke dosis Decoratie kan daar iets aan gedaan worden.

De Foyer verbindt je hotel met de wandelpaden. Het is ongetwijfeld het belangrijkste onderdeel van je Hotel, want later zal je er ook "perks" instellen (zie verder). Met al dat in- en uitgeloop van de Bezoekers kan de Foyer flink vuil worden, en schoonmakers zijn dan ook nodig om de boel proper te houden. Standaard- en/of luxekamers zet je gewoon rondom de Foyer neer - je mag ze zelfs boven op elkaar stapelen - en als je genoeg Kamers hebt, gebruik je de "Connect more hotel rooms"-knop in de Foyer om je Kamers effectief aan het Hotel te binden. Hoe meer je de Foyer decoreert, hoe meer je Bezoekers willen betalen voor een nachtje slaap.
Laatste stap: het instellen van diensten en voorzieningen voor de Hotelgasten - de perks! Perks hebben hun effect op de optimale hotelprijs, maar uiteraard verhogen ze ook de Onderhoudskosten. De mogelijke voorzieningen zijn:
  • Room Service:
    • Kleine boost van Prestige en Bezoekersgeluk
    • Kleine boost naar voedsel en drank
    • Lage Onderhoudskost

  • Restaurant:
    • Middelmatige boost van Prestige en Bezoekersgeluk
    • Middelmatige boost naar voedsel en drank
    • Matige Onderhoudskost

  • Internet Access:
    • Kleine boost van Prestige
    • Middelmatige boost naar Bezoekersgeluk
    • Lage Onderhoudskost

  • Spa:
    • Grote boost van Prestige en Bezoekersgeluk
    • Hoge Onderhoudskost

  • Gym:
    • Middelmatige boost van Prestige en Bezoekersgeluk (bij volwassenen)
    • Matige Onderhoudskost

  • Arcade:
    • Middelmatige boost van Prestige en Bezoekersgeluk (bij families)
    • Matige Onderhoudskost
Aan het begin van het spel hebben Hotels weinig nut. Lang blijven je eerste bezoekers toch niet in je park - wie blijft er nu dagenlang om drie verschillende Attracties te doen? Als je park wat gegroeid is, kan een Hotel voor een meerwaarde zorgen. Welke perks je kiest hangt eerder af van je eigen speelstijl. In tegenstelling tot het Restaurant en Personeelsgebouw zijn de perks voor het Hotel cumulatief - je stelt er zo veel of zo weinig in als je nodig acht!
Idealiter ligt je Hotel middenin je park. Voor wie de Hotelbouw nog niet zo goed in de vingers heeft, zitten er enkele voorgeprogrammeerde blueprints in het spel.


Terug naar de Faciliteiten-site